Followers

Saturday 11 June 2011

10 jun 2011
X buat byk benda tapi niat nak cuba oven dapur yg baru.  Kalau kami dekat sini, panggil 'cerak' atau merasmikan. hmm.... Namun, xda idea nak masak apa dalam tue... Tgh fikir nak masak western samada buat pizza, roti atau potato lasagna. Ada jugak terlintas nak bakar ayam atau daging. Satu hari fikir pun belom tau lagi... Oya, nak tengok dvd filem Seru tapi sangkutla pulak. Cit poodah~! Dasar cetak rompak...

Hari ini dalam garis kehidupanku....
Seperti biasa, pegi dialisis. Balik singgah jap dkt servay tuk tukar dvd yg sangkut. Sampai jak dkt umah terus pasang. Cerita best, mendebarkan.  Sepanjang menonton tu x senang duduk. Anak2 buah sama, siap peluk bantal lagi. Sedar2 mo pukul 7 malam. Makan time, sedapnya ikan Tulai bakar letak asam jawa. Pecahkan 2 biji lada, menjilat jari... Tambah lagi dengan Perkedel Jagung yang bapak aku buat, mmg mantap.  Cerita pasal bapak aku, dia mmg terer bab masak. Lebih sedap dari aku.... hihihi... Malu la pulak aku mo mengaku... Tapi mmg betul bapak aku terer. Mungkin sbb dia suda biasa hidup di atas kapal, semua kena sediakan sendiri.
Pasal nak rasmikan oven tu kena tunggula sbb bahan pun xda jadi mak masak guna apa...

Oleh kerana aku tinggalkan korang tuk 1 hari, aku hadiahkan video klip nie. Sekali-sekala dengar sedap jugak. Hayati keindahannya....

No comments:

Post a Comment