Followers

Wednesday 8 June 2011

Duit belanja....

Permulaan hari ini, aku x punya semangat yg kuat utk pergi ke bandar tuk beli barang. Maklum sajala, duit bantuan kebajikan belom masuk.  Jadi poket pun kering.  Tapi masa masuk aku p maybank utk topup akaun reload aku, aku cek ada.  Gembiranya aku x terkata.  Terus saja aku beli 2 pasang selipar sbb yg ada pun suda mo putus... Kesian aku... X lupa aku belikan keropok dan coklat utk anak2 buahku dan bedak baby utk cucuku.  Rezeki aku utk bulan ini.  Alhamdulillah....

Kadang aku akan duduk termenung mengenang nasibku... Seandainya aku x sakit, tentu saja aku suda menjadi seorang pegawai kedutaan x pun pegawai tadbir dan diplomatik. Tetapi kuasa Allah, tiada siapa yang tahu.  Aku diberi sakit sebegini. Ujian... hmm... (ku hembus nafas panjang)... Ya Allah, hadiahkan aku sabar sesabar Nabi Ayub semasa menanggung sakitnya.... (Airmata mengalir di pipi)...

No comments:

Post a Comment