Followers

Tuesday 21 June 2011

Penat la....

Sorila sbb semalam x letak apa2 post.  Aku langsung xda kesempatan nak online. Rasa rugi plak duit broadband tapi apakan daya. Habis jak dialisis dalam pukul 6 lebih, aku balik rumah.  Belum pun abis penat, kitorang bergerak lagi menuju ke Balung. Biasanya, lepas dialisis, aku akan tidur atau berehat dahulu. Pastu, dalam perjalanan aku plak terpaksa memangku kek blueberry 2 kg. Adui~! Sampai dkt Taman Sri Balung, terus jak mulakan acara Harijadi Mohd Adam (Anak buah aku yg ntah ke berapa) umur 1 tahun. Simple jak tapi meriah jugak. Belum abis makan, kak ipar suruh potong kek untuk berikan pada yg hadir... Hmm... Xpala, sekali-sekala. Stop makan, potong kek.

Sedap jugak kek yg aku tempah dkt staff nurse Noraini atau aku lebih suka panggil Kak Nor. Kek Fresh Cream Perisa blueberry. Harga plak murah. RM60 tuk 2 kg. Mana korang dapat klu dkt kedai kek yg lain. Tu jakla, kek Kak Nor dari sudut hiasan biasa saja. Tapi rasa meletop.  Apalagi klu perisa Yam, siap isi keladi lagi dalam tue. Satu lagi kelebihan Kak Nor, dia guna buah2an segar.  Bukan dalam tin atau dalam botol. Kalau perisa durian, korang kena tunggu la musim durian baru boleh order.

Kitorang balik dari Balung sekitar 9 malam. Kak ipar aku yg bawak kereta. Laju jugak klu dia yg bawak. 9.30 malam da sampai rumah. Baru plak teringat cerita Ketika Cinta Bertasbih 2 sedang ditayang di tv Al-Hijrah.  Apalagi, aku pun cepat2 on tv. Sayang da separuh jalan tapi xpa, janji aku dapat nonton.  Mmg best sbb endingnya dorang bersatu jugak.  Itulah yg dinamakan jodoh. Rancang mcm manapun, putar sana sini, belok situ dan sinun, klu mmg ketentuan Ilahi, pasti akan bersatu.  Jadik, nasihat aku kepada yg sedang hangat bercinta 'Bataskan diri sbb belom tau dia adalah jodoh yg terbaik yg Allah mahukan utk kita'... Wallahu A'lam...

Tu dia si Adam yg berbaju dan bertopi biru. Moga Allah panjangkan umurnya, murahkan rezekinya, disihatkan tubuh badannnya dan menjadi orang yg berguna bila dewasa nanti... Amin...

Sempat lagik aku posing dgn kakak ku... Peace bebeh~!

No comments:

Post a Comment