Followers

Friday 24 June 2011

My Cucu...


Hari ini mash belum disahkan lagi penipuan hamba Allah itu. Aku terpaksa tunggu satu hari lagi.  Tidak apa, janji kebenaran dapat diketahui. Sakit hati jak klu fikir pasal budak tue jadi aku mo ceritala pasal benda lain.

Cucu aku da genap sebulan hari ini. Siap tidur dipangkuan tadi. Lena diulit mimpi sampai berdengkur. Mungkin best dia rasa sbb neneknya ini byk lemak, empuk mcm tilam.  Hihihihi... Aku dapat ambil gambarnya masa dia tidur di dalam ayunan tadi.  Klu org xtau dia perempuan mesti kata dia lelaki padahal nama Safa Nur Aqilah.  Xpala, janji sihat, umur panjang, murah rezeki dan menjadi orang yg berguna. Rabbi Hablin Minas Solihin...


Sekarang untuk cerita sedih plak... Makcik aku, kakak kepada mak aku meninggal dunia beberapa hari yang lalu di Mario, Sulawesi Selatan, Indonesia.  Kami memanggilnya Wak Tiri. Walaupun x dapat bersua ttpi kehilangan tetap kami rasakan. Kami bercadang mo balik kg tapi masa tidak mengizinkan. Kami hanya dapat mengirimkan doa dan sedikit duit utk belanja pengebumian.  Moga Allah menempatkan arwah bersama org2 yg dikasihiNya. Al-Fatihah.

Kalau dilihat, setiap kematian akan diganti dgn kelahiran generasi baru.  Hebatnya kuasa Allah.  Setiap yg terjadi ada keseimbangan. Yang muda pasti akan tua. Yang sihat pasti akan sakit. Yang kuat pasti akan lemah. Yang kaya akan kembali miskin jika suda mati.  SubhanAllah... Teringat aku wajah2 pesakit hemodialisis yang telah pergi meninggalkan dunia yang fana ini.  Semoga berbahagia di alam sana, masa kami akan menyusul jugak... Hmmm... Serius la pulak cerita pasal mati tetapi itulah yg mesti kita lakukan. Ingat akan mati...

No comments:

Post a Comment