Followers

Friday 3 June 2011

sup ketam... nyam3x

Hari ini aku cuba buat sup ketam... senang jak, main lempar2 masuk periuk jak... hihhi... xdalah. Aku belajar dgn anak buah aku si linda. Dia ni kira teror jugak klu bab memasak. Aku lebih kepada baking.  Alhamdulillah klu stakat roti pizza boleh buat. Sebenarnya klu memasak ni, yg penting bahan.  Xda bahan x jadi jugak.  tapi ada masanya kita kena masak dgn bahan yg ada, kena kreatifla.
Aku ni kira pandai jugak masak memasak sbb aku suka lepak dgn orang2 tua tgok dorang masak especially klu kenduri.  Aku bukan jenis yg akan pasang muka dkt bahagian depan. Tapi semenjak sakit nie, aku jarang sekali dapat kesempatan kecuali kalau ada kenduri yg agak besar dkt rumah aku. Cuma kekadang aku suka rasa yg ekstrem bila memasak, so klu yg lidah x terima sesetgh benda mmg sure akan reject makanan aku...  hihihi...
Chef kegemaran aku ialah chef wan. Semestinya... Klu org putih plak aku suka tgok chef dkt channel asian food channel dan Li di astro.  byk teknik terbaru dorang gunakan.... Cuma kena hati2 sbb dorang gunakan alkohol dan bahan yg tidak halal semasa memasak.

Di sini, aku hadiahkan korang video klip single ladies versi glee football... enjoy...

No comments:

Post a Comment