Followers

Wednesday 22 June 2011

Beli kain...

Hari ini aku buat dua post sbb semalam aku x pos apa2 pun.  Kira bayar utangla. Tadi petang aku, kakakku, kakak iparku dan bini anak buahku pegi ke bandar tuk beli sedikit keperluan. Kitorang singgah dkt bank dulu tuk buat urusan rasmi.  Lepas kitorang pun window shopping di kedai2 kain. Maklumla, mo buat persiapan awal tuk hari raya.  Aku pun berniat mo cari satu pasang kain tuk hari raya nanti dan warna yg aku pilih ialah biru.  Aku berkenan dgn satu jenis kain dkt Karim Trading tetapi bila aku pegi, hanya yg  suda siap dipotong 4 meter jak ada. Klu utk aku, mana cukup.  Mesti 4.5 ataupun 5 meter. Yala, tgok saiz akula... hihihihi....

Penat berjalan, kitorang pegi satu kedai di mana kakakku selalu beli barang2 tuk jualannya.  Di situ ada plak kain yg aku berkenan. Simple jak, warna biru dgn lining mengkilat yg memanjang. Sesuaila utk org gemuk, jgn melintang sudala... Aku sebenarnya sukakan corak abstrak atau simple. Yg bunga2 ni kureng sikit tapi kalau orang belikan aku terima jak.  Rezeki jgn ditolak. Kekadang cemburu jugak aku tgok keluarga abang2 dan kakakku serta anak2 buahku.  Masing2 ada tema sendiri setiap tahun. Bila pegi berziarah, cantik jak dipandang sbb sedondon.  Aku jak yg kadang2 xda teman yg satu warna. Hmmm... Begitula kalau single but not available. hihihi....

Dalam pukul 4 petang mcm tue kami terpaksa bergegas balik sbb kakak ku rasa pening2. Tapi on the way balik, ok pulak. Apalagi, kakakku pun belanja kitorang makan dkt IceBox. Kalau korang perasan satu gerai yg berhadapan dgn pondok polis Kampung Titingan. Gerai tu mmg terkenal dgn gado2nya.  Tetapi ari nie, aku makan soto banjar di situ.  Sedap jugakla... Aroma supnya mmg power. Kakakku pesan gado2, jadik aku cuit jugak sikit gado2nya. Aku x berani makan byk sbb tinggi phosphate akibat kuah kacangnya.  Hmm... Mmg powerla... Jadik yang belom mencuba, jgn lepaskan peluang.

Aku ada pasang niat mo bawak bapaku makan2 dkt satu restoran yg sedap.  Dulu ianya beroperasi di IceBox atau di Kg Titingan.  Tapi akibat kebakaran terpaksa berpindah.  Tempatnya pindah dekat pulak dgn rumahku.  InsyAllah klu ada duit lebih hasil aku jual reload, nanti aku bawakla bapaku dan kami sekeluarga. Sekali-sekala keluarkan duit x apa2 sbb duit tidak di bawa mati... Mudah2an niatku tercapai...

No comments:

Post a Comment